zaterdag 28 augustus 2010

Keith Richards

Mijn held, mijn idool of all times is Keith Richards! Natuurlijk ben ik ook groot fan van the Rolling Stones, dat bewijst mijn verzameling lp's en de 8 boeken in de kast. Mijn eerste boek over the Stones is geschreven door ene Tony Sanchez. Tony beschreef zichzelf als een goede vriend die soms voor wat drugs zorgde maar eerder was het andersom, aldus Keith. De feiten klopten wel in dat boek. Ik heb gesmuld van alle belevenissen van met name Keith en zo is mijn bewondering voor deze man ontstaan. De biografie geschreven door Victor Bockris is helemaal een feest om te lezen! 



Omdat Redlands is afgebrand heb ik het huis van Keith in Chelsea, London bezocht. Had heel graag binnen willen kijken want ook in dat huis is veel gebeurd. Het grote hemelbed vol met geheime vakjes en holle palen om drugs en wapens in te verstoppen spreekt tot mijn verbeelding.
Bij toeval zag ik in Edinburgh een bekende sjaal uit een raam van het Balmoral Hotel hangen... Een zwart vod met doodskoppen. Ik ben blijven staan en riep enthousiast zijn naam. Eerst maar even netjes naar de voorbij rijdende Jaguars gezwaaid waarin Ron en Mick zaten. Eindelijk, na een half uur, ging het raam open en hing Keith al lachend en zwaaiend uit het raam! Exclusief naar mij was het niet want inmiddels stond het daar zwart van de mensen.

Keith blijft altijd zichzelf. Hij is gortdroog, belezen en bezield. De zelfspot druipt eraf als hij verteld over zijn drugsperiode om vervolgens in  zwaar rokersgelach uit te barsten! Stiekem vond ik hem het 'mooist' toen hij nog aan de naald hing. Nog steeds interesseert het hem geen reet wat mensen van hem vinden en daar kun je een voorbeeld aan nemen... Ik probeer het tot op de dag van vandaag!


Een prachtige foto van hem (Rock 'n Roll Circus) was mijn Nieuwjaarskaart  om iedereen een eigenzinnig en machtig 1993 toe te wensen. Twee neven, een oom en mijn vader zijn net zo gepassioneerd over the Stones als ik. Als het gaat over Keith span ik de kroon!

Keith Richards, mijn held!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen